زیبایی پوست

بهترین کرم های ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار

اگر پوست چربی دارید و جوش های پوستی دغدغه‌ای بزرگ برای شماست، پوست شما به کرم ضد آفتاب مناسبی احتیاج دارد که نه تنها در مقابل اشعه‌های مضر از پوستتان محافظت کند، بلکه از چربی آن نیز بکاهد.
معمولا کسانی که پوستی چرب و مستعد جوش دارند، علاقه ای به مصرف ضد آفتاب ندارند. این افراد تصور می‌کنند که ضد آفتاب پوست آن ها را بیشتر چرب و براق می‌کند. این افراد باید از ضد آفتاب های مخصوص پوست های چرب استفاده کنند. افرادی که پوست چرب و همواره براق دارند باید از ضد آفتاب‌هایی که  SPF آن ها مبتنی بر آب باشد استفاده کنند. این نوع ضدآفتاب‌ها با فرمولی خاص و الکل، پوست را خشک کرده و حس خنکی به آن می‌دهد.
SPF یا «Sun Protection Factor» فاکتور اندازه‌گیری میزان محافظت کرم ضدآفتاب از پوست در مقابل اشعه خورشید است. هر چه میزان SPF بیشتر باشد قدرت کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست بیشتر می‌شود. با ضرب دقیقه‌های ماندن در زیر آفتاب در SPF زمان مناسب برای قرارگیری در معرض اشعه خورشید مشخص می‌شود. برای مثال اگر SPF کرم شما ۱۵ باشد، شما ۱۵۰ دقیقه یا ۲ ساعت و نیم می‌توانید در آفتاب بمانید. بنابراین ضدآفتابی با SPF 30 به معنای قدرت محافظت دو برابر نسبت به ضدآفتابی با SPF 15 نیست.
۱.ضد آفتاب پوندز (PONDS)
این کرم با SPF 50، ضد آلرژی و مناسب برای پوست‌های چرب است و در مقابل آسیب‌های ناشی از نور خورشید از پوستتان محافظت می‌کند. هم چنین منافذ پوستتان را نیز مسدود نمی‌کند.
۲.ضد آفتاب اینیسفری (INNISFREE)
این ضدآفتاب با++SPF 35، باعث رطوبت پوستتان می‌شود و به سرعت جذب می‌شود.
۳.ضد آفتاب بیودرما (BIODERMA)
ضد آفتاب بیودرما محصول کشور فرانسه و فاقد چربی است و در دو نوع رنگی و بی رنگ عرضه می‌شود.
این کرم با+SPF 50، در مقابل نور آفتاب از پوستتان حفاظت می‌کند، بدلیل وجود مواد مغذی پوست را ویتامینه و حفاظت کرده و  و از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می‌کند. ضد آفتاب بیودرما مدل فتودرم اسپات هم‌چنین برای استفاده در دور چشم هم مناسب است.
۴.ضد آفتاب سیوید (SEAWEED)
با++SPF 15، سرشار از مواد معدنی و آبرسان پوست است و ظاهری ماتی به پوستتان می‌دهد. هم‌چنین شما احساس سبکی روی پوستتان می‌کنید.
۵. ضد آفتاب کایا (KAYA)
با SPF 25، یکی از بهترین ضد آفتاب ها برای پوست چرب است که دارای مواد معدنی و رایحه‌ای دل‌انگیز است. این کرم بسیار سبک است و منافذ پوستتان را مسدود نمی‌کند.
۶.ضد آفتاب لوتوس (LOTUS)
با++SPF 40، پوستتان را مات می‌کند و یکی از بهترین کرم ها برای مصرف روزانه ی شما می‌باشد.
۷.ضد آفتاب لاکمه (LAKME)
با++SPF 50، مناسب برای شرایط آب و هوایی مرطوب است و به طور چشم گیری آسیب های ناشی از نور خورشید را دفع می‌کند.
۸.ضد آفتاب آروما (AROMA)
یکی از بهترین ضد آفتاب های طبیعی و مرطوب کننده پوست است.
۹.ضد آفتاب اورگانیک هاروست (ORGANIC HARVEST)
با SPF 30، آبرسان پوست است و از پوست در مقابل خورشید محافظت می‌کند. این کرم در مقابل عرق کردن و حتی آب نیز مقاوم است.
۱۰.ضد آفتاب نئوتروژنا (NEUTROGENA)
این ضد آفتاب با SPF 30، مثل یک ژل سبک است که باعث آبرسانی به پوست می‌شود و در برابر نور خورشید از پوستتان محافظت می‌‌کند.
۱۱.ضد آفتاب اون (AVENE)
این ضد آفتاب با SPF 50، ساخت کشور فرانسه است و با فیلترهای ارگانیگ و مواد معدنی مغذی پوست را در برابر اشعه‌ها مضر حفظ می‌کند. ضد آفتاب اون با ساختاری سبک و بدون چربی مناسب پوست‌های چرب و جوشدار است و خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال دارد. این ضد آفتاب هم‌چنین در برابر تعریق مقاوم بوده، فاقد پارابن و سیلیکون و از پیری پوست جلوگیری می‌کند.
۱۲.ضد آفتاب لاروش پوزای (La Roche-Posay)
این ضدآفتاب با SPF 50 و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن برای افرادی با پوست چرب مناسب است و با جذب چربی اضافه ظاهری مات به پوست می‌دهد.
۱۳.ضد آفتاب (Cetaphil PRO)
SPF این ضدآفتاب ۳۰ است و برای پوست‌های چرب و دارای لکه قرمز مناسب است و ظاهری مات به پوست می‌دهد.
۱۴.ضد آفتاب (EltaMD)
این ضدآفتاب با SPF ۴۶ برای پوست‌های چرب و آکنه‌دار مناسب است. این کرم هم‌چنین بسیار سبک است، عطر و بویی ندارد و حاوی هیالورونیک اسید و اسیدلاکتیک برای کاهش برق افتادن پوست و منافذ باز می‌شود.
۱۵.ضد آفتاب کلینیک (Clinique Super City Block)
SPF این ضدآفتاب ۴۰ و بسیار سبک است و فورا جذب پوست می‌شود. ضد آفتاب کلینیک حاوی آنتی اکسیدان است و با از بین بردن رادیکال‌‌های آزاد مانع از چروک و لک پوست می‌شود. این ضدآفتاب را حتی می‌توان به عنوان پرایمر آرایشی استفاده کرد و مانع از چربی و برق افتادن پوست می‌شود.
۱۶.ضد آفتاب (Colorescience Sunforgettable Brush-on Sunscreen)
این ضد آفتاب حاوی SPF ۳۰ است و سر آن دارای یک براش برای استفاده آسان از آن است. بافت آن پودری است و حتی می‌توانید آن را روی آرایش خود به پوست بزنید.
۱۷.فتودرم بی‌رنگ بیودرما
کرم ضد آفتاب فتودرم 100 بی رنگ پوست چرب از برند بیودرما، فاقد چربی و غیر کمدون زاست و یک محصول عالی برای افراد دارای پوست های چرب است. این محصول در برابر آب و تعریق مقاوم است.
۱۸.ضد آفتاب فاقد چربی دکتر مورد
دکتر مورد برندی آمریکایی و یکی از بهترین‌ها برای پوست چرب است. این محصول علاوه بر حفاظت از پوست در برابر آفتاب،‌ چین و چروک‌ها را از بین برده و هیچ گونه چربی به جا نمی‌گذارد.
۱۹.ضد آفتاب پوست چرب اوریاژ
ضد آفتاب فرانسوی اوریاژ محصولات بسیار پر طرفداری دارد، فاقد عطر و چربی است و بافت سبکی دارد.
 ۲۰.ضد آفتاب اسکین کد
اسکین کد برندی سوئیسی است و محصولات تخصصی برای پوست تولید می‌کند. ضد آفتاب اسکین کد نیز از پوست در برابر اشعه‌های مضر حفاظت کرده، آن را مرطوب می‌کند و به ترمیم و بازسازی سلول‌ها می‌پردازد.
ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب و جوشدار
اگر جزء افرادی هستید که ترجیح می‌دهید از یک کرم ضد آفتاب، دو منظوره استفاده کنید که هم پوشش خوبی به پوست شما دهد و هم پوست را در برابر اشعه آفتاب حفاظت کنید، کرم ضد آفتاب رنگی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.
•     ضد آفتاب (NEUTROGENA)
این محصول ضدپیری پوست است و SPF آن ۴۵ می‌باشد.
•    ضد آفتاب (First Aid Beauty)
این کرم با SPF ۳۰ از پوست محافظت کرده و ۱۰ رنگ مختلف برای سلیقه‌های متفاوت دارد.
•    ضد آفتاب (COOLA)
این کرم با SPF 30، در مقابل اشعه های مضر از پوستتان محافظت می‌کند و دارای مواد معدنی مفید برای شماست.
•    ضد آفتاب (Rocky Mountain Soap Co)
این کرم SPF 31، در رنگ روشن عرضه می‌شود و دارای مواد طبیعی و مفید برای پوستتان است.
•    ضد آفتاب (BB Cream Spectrum )
این کرم با SPF 30، پوستتان را نرم و لطیف می‌کند و دارای مواد معدنی مناسب، برای پوستتان است.
•    ضد آفتاب الارو (Ellaro)
ضد آفتاب الارو در ایران بسیار محبوب است و حاوی SPF های متفاوتی است. این ضد آفتاب در انواع مختلف با توجه به پوست و نیاز مشتریان ساخته شده است. انواع رنگی این ضد آفتاب هم با دو رنگ بژ طبیعی و بژ روشن و با ماندگاری بالا و محافظ در برابر اشعه‌های مضر، مناسب برای پوست چرب است.
•    ضد آفتاب سی گل(Seagull)
این ضد آفتاب رنگی با SPF 60، دارای ویتامین E و روغن جوانه گندم است، پوست را مرطوب کرده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب
برترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب در حقیقت ژل های ضد آفتاب هستند. این ضد آفتاب‌ها عموما حاوی الکل هستند. اما باید در نظر داشت استفاده همزمان از داروهای ضد آکنه و کرم ضد آفتاب حاوی الکل پوست را به شدت خشک می‌کنند.
از طرف دیگر، ضد آفتاب‌هایی که حاوی زینک اکسید، ترکیبات معدنی و بر پایه آب هستند، جزء بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب قرار می گیرند. این ضد آفتاب‌ها روی پوست ماندگار هستند و به دلیل اینکه کمتر جذب پوست می‌شوند واکنش کمتری با پوست نشان می‌دهند. در مقابل ضد آفتاب‌هایی که حاوی اسیدهای چرب و یا روغن‌های گیاهی هستند برای پوست چرب مناسب نیستند.
سخن آخر
امروزه با توجه به شناسایی آسیب‌های غیرقابل جبران ناشی از اشعه مضر آفتاب، استفاده از کرم ضدآفتاب بسیار مهم و واجب است. اما انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب با توجه به نوع پوست حائز اهمیت زیادی است، زیرا در صورت استفاده نامناسب، پوست شما دچار خشکی بیش از حد و یا جوش و آکنه خواهد شد.
اخیرا کرم‌های ضدآفتاب فاقد چربی یا Oil Free در بازار به فروش می‌رسند که چربی بسیار کمی دارند و گزینه مناسبی برای افراد با پوست چرب یا مختلط هستند. هم‌چنین افراد با پوست خشک نیز باید حتما از کرم‌های مرطوب‌کننده در زیر ضدآفتاب استفاده کنند و کرم مناسب صورت خود را انتخاب کنند.

 

این مطلب در تاریخ سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ارسال شده است .
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ می باشد .