زیبایی پوست

انواع چشم، انواع آرایش

چشم ها نقاط اصلی و كانونی چهره هستند. نحوه آرایش و انتخاب رنگ آن بستگی مستقیم به حالت و رنگ چشم هر فردی دارد. با رنگ‌ها می‌توان اندازه‌ها واشكال متفاوتی به وجود آورد به عنوان مثال رنگ‌های روشن باعث درشتی و رنگ‌های تیره باعث كوچك‌تر شدن چشم‌ها می‌شوند.

آرایش چشم‌های گود: در این نوع چشم ازرنگ‌های كمرنگ باید استفاده كرد چراكه باعث ایجاد جلوه بیشتر چشم‌ها می‌شود. برای آرایش این نوع چشم‌باید سایه را از گوشه‌های داخلی چشم تا كمی خارج از گوشه‌های خارجی آن به كار برد و مقدار كمی از یك سایه تیره‌تر نیز به چین‌های اطراف چشم‌ها زده و آنها را یكدست كرد.

آرایش چشم‌های با فاصله: در این نوع چشم باید از سایه در گوشه های داخلی و تا وسط پلك برای نزدیك‌تر كردن چشم‌ها به هم استفاده كرد. باید از یك سایه كمرنگ تر در قسمت میانه پلك به سمت خارج آن استفاده كرد.

آرایش چشم‌های نزدیك به هم: برای دورتر نشان دادن چشم‌ها می‌توان از یك نقطه كوچك از كرم كانسیلر نامرئی در گوشه داخلی هر دو چشم استفاده كرد. از یك خط چشم كمرنگ و نازك در لبه بالایی پلك‌ها و نزدیك مژه ها كه به سمت‌خارج‌ضخیم می شوند، باید استفاده كرد. همچنین باید برای گوشه داخلی چشم تا میانه پلك از یك سایه كمرنگ استفاده كرد و مقدار كمی‌از‌نوع تیره‌تر را در قسمت میانی و به سمت خارج پلك به كار برد و به خوبی در بخش میانی آنها را یك‌دست كرد.

آرایش چشم‌های پف كرده: یك قاشق غذاخوری را زیر آب سرد گرفته و آن‌را برای 60 ثانیه روی پف كردگی چشم قرار دهید. از كرم‌هایی روی پف كردگی استفاده كنید كه دارای نشاسته باشند.
متخصصان پوست سال‌هاست بر این عقیده اند كه این مواد ورم پوست یا ناحیه دور چشم را از بین می‌برد. راه دیگر حلقه حلقه كردن خیار و قرار دادن روی چشم‌ها به صورت كمپرس است. چای سیاه كیسه‌ای را در آب سرد خیس كرده و برای 10 دقیقه روی چشم‌ها بگذارید و به آرامی از سمت داخل به بیرون چشم‌ها به آرامی فشار بدهید.

از خوردن هر چیزی كه نمك دارد خودداری كنید چرا كه باعث نگهداری مایعات اضافی جمع شده در ناحیه چشم‌ها خواهد شد. همچنین در موقع خواب سر را بالاتر از بدن نگهدارید كه باعث جمع شدن بیشتر مایعات زیر چشم نشود.

چشم به علا‌وه عینك: اگر قاب عینك شما تیره باشد نیازی به استفاده از رنگ‌ها در سایه چشم نیست، فقط كافی است مژه ها را به بالا داده و از هم جدا كنید.اگر از انواع قهوه ای ریمل استفاده می‌كنید، سعی كنید به جای آن از نوع مشكی و بصورت نازك در آرایشتان استفاده كنید.
از ریمل‌های چند كاره برای استفاده در پایین مژه ها و فر دادن و صاف كردن آنها استفاده كرده و به سمت بالا آنها را حالت دهید. اگر از عینك‌های كائوچویی و دسته شاخی استفاده می‌كنید باید وقت بیشتری برای آرایش ابروهایتان صرف كنید. توجه داشته باشید هدف از آرایش شما نمایش بهتر صورتتان است نه عینكتان! پس در انتخاب رنگ ها دقت كنید.

حرف آخر
‌هنگام زدن سایه چشم توجه داشته باشید سایه تیره، چشم را كوچك‌تر و سایه روشن، چشم را درشت‌تر نشان می دهد.
رنگ روشن سایه را روی كل پلك، رنگ متوسط را روی پایین پلك و رنگ تیره را روی گوشه خارجی بكشید تا به نگاهتان عمق بدهید.


 

این مطلب در تاریخ شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ارسال شده است .
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ می باشد .